Thursday, September 15, 2011

reflex action

hari tu da ceramah kat skula aku..sumthin like motivasi la..kitaowg punya gred BI teruk...last sekali dlm sbp...(malu kut) one of the solution is put a ENGlish environment in da scholl.. means tat everyone should talk in english,, then, da org tnya 'if kita ckap BI t, owg kata kita buat bgus cm na'..
penceramah ckp.. biarkan kita yg nak berjaya...

at the end of the sessions,,aku nak tnya satu benda, aku pun bngun. aku terletak satu ayat BI dlm pertanyaan ak,, "everyone is different, rite?"
ada la budak2 laki duk BUUUU ak...dengan tidak sengaja...aku ter reflex trus,,aku ckp TENGOK, BRU CKP BI SKIT DAH HINGAR>>>


hahakk...smbil jari aku menuding ke arah mereka....hahhak...aku rsa erk..padan muka hampa.. t buat bnyk2 lagi kat ak. k...aku tak kesah...kang dpat malu free2 ja..


if nak kutuk ak or doin' sumthin yg menambah kn dosa terhadap ak..buat la.. aku tak kesah pun..

pss/ : diowang agak PANAS aku buat cm tu...sorry beb,,aku rsa semua owg sma..so aku tak rsa tak da ketinggian kedarjatan dlm belajar antara lelaki n perempuan...tak semestinya hampa kata kat ak.aku patut senyap, takut, menangis n et cetera.. yg aku rsa ada perbezaan antara lelaki n perempuan adalah antara seorg suami n isteri...yg tu aku rsa ada...so bla hampa kutuk2 ak, buat pa2 kat ak..bUU aku ka...buat la bnyk2... seyus aku tak tergugat pun... siap bule bgi smile yg free untuk hg...dimana smile tu satu sedekah..dpt la aku satu pahala... hampa duk kutuk owg..dapat dosa free...nak SPM kut..n satu lagi...bla hampa nak ckp sesuatu keburukan owg...cermin diri dlu,,,amalkan selalu yer...

contoh...

'errr..gedik nya budak tu'...cuba hg pikiaq blik...hg tu gatal/gedik ta...? gedik la tuh,,suka jga tepi kain owg..

'euw,,budak tu tal lwa lgsung' ...cuba hg pikiaq.. hg tu cukup lwa/hensem ka?...

'euw, budak tu jln tonggek/jingjat/kangkang/pa2 ja la"..cuba hg pikiaq,,hg jln tu sempurna ka..cm model ka..kang kena reject je..

'euw,,budak tu kpala besar la"...cuba hg pikiaq,,,hg tu sempurna ka..kut2 pha hg pun besar,ass hg pun besar,,muka hg besar..

"hg bodoh la"....cuba hg pikiaq,,hg tu pandai sngt ke.. allah tarik kepandaian hg bru taw..

yg tu je aku dpt pikiaq,,,tu la hampa cermin diri dlu..

yg aku underlined tu pembuka kata ja..mesej yg aku nak ckp tu kat bwh..

mesti hampa nak ckp 'poyo nya bdak ni'...cermin diri dlu...bukankah hg pun poyo gak..sku buat bgus..
tak pun..hampa mesti ckp,,"bdak ni duk nasihat kat org,,nasihatkan diri dlu la "//da problem is come from you..aku mmng amalkan "cermin diri dlu sbelum ckp"///aku ckp ni atas pengalaman aku atas pa yg hg buat kat besties ak,..setan suka la org buat mazmumah ni,,aku tak ckp hampa setan ok,,,melainkan hampa gelak cm setan..tu mmng menakutkan...cm nak terkeluar peti suara..

pas bca ni mmng hampa akan kutuk ak..aku buat bajet dah...

assalamualaikum..

1 comment: